I must have missed them. Very beautiful and haunting. Sometimes the figures look american, sometimes european. It makes me want to draw in pencil again.
ummm, no man in the dark car with a gun to my head. but i will insist on real syrup with my breakfast, none of the corn syrup poison... er, if that's okay with you...
Este estilo que no frecuentás muy a menudo ya me había maravillado en aquellos posts de okgrillo. Es muy bueno verlos ahoras todos juntos.
Me parece que Límbolo acierta: coincido en una mezcla del sórdido mundo bien descripto en películas francesas de los ´50 y en algunas relacionadas con el submundo en los ´40 de Los Angeles, pero hechas más cerca en el tiempo. Me vino a la mente el horrendo e irresuelto crimen de "Black Dahlia" (Elizabeth Short) en LA, 1937, la película "Rififí" y "Chinatown" de Polansky.
Los tres personajes del último dibujo me recordaron al gran rosarino Antonio Berni en épocas inciales.
La frase "pendenciera" de cierre en tu post "marida" muy bien con el tema y el estilo.
Buenas Noches, el Editor, We have a real 'noir' evening here in London. I have been walking the greasy-lit, rain-streaked streets thinking about these deep and lovely drawings of Oscar's. They do make me think, particularly, of JULES DASSIN who told these kind of stories on both sides of the Atlantic. Brian de Palma has recently made a dog's breakfast of the black dahlia mystery. I hope as many people as possible can see the documentary about JAMES ELROY which is going around just now. It's, not only, an interesting portait of the prickly Mr. Elroy, but also contains the answer to the BLACK DAHLIA mystery.
Yo si tengo un problema, son demasiado buenos, no tienes algo malo por ahí para compensar un poco. Bueno, sigue posteando arte, aunque sean obras maestras, lo soportaremos. Por cierto, fué un honor tu visita a mi blog.
Bueno...en realidad sí, iba a decirle que tengo un problema pero después consideré la posibilidad de que podría venir a visitarme el muchachito del asiento trasero del coche del dibujo de abajo y cambié de idea. Extraordinarios dibujos, Oscar, todos, pero el segundo me gusta especialmente porque me hace suponer que el revólver que dispara está empuñado por mi admirado Edward G. Robinson.
Una pregunta al márgen, Oscar: ¿habrá catálogo de tu próxima exposición en Rosario? Gracias.
When you have been walking the "greasy-lit, rain-streaked streets thinking about these deep and lovely drawings of Oscar's", here in Rosario we have a very HOT afternoon, well over 30 Celsius...
With your description I almost felt the steps of a modern Jack the Ripper behind my chair.
I have a little problem tryng to decipher a "dog´s breakfast", but I´ve found that is "chiefly British : a confused mess or mixture"
oh Jesus: languages !!! sorry for this inglés...
I´d love to see the documentary about JAMES ELROY "the prickly", and mainly to know "the answer to the BLACK DAHLIA mystery". But I doubt that, a hard place here for documentals.
By the way, the sax player, composer & arranger Bob Belden made a CD with the name BLACK DAHLIA (Blue Note 2000). A kind of suite -inspired in the case- very interesting with strings, jazz rhythm section and very good soloists.
I remembered Melina Mercouri with you Jules Dassin mention.
16 Comments:
I must have missed them.
Very beautiful and haunting. Sometimes the figures look american, sometimes european.
It makes me want to draw in pencil again.
ummm, no man in the dark car with a gun to my head. but i will insist on real syrup with my breakfast, none of the corn syrup poison... er, if that's okay with you...
Este estilo que no frecuentás muy a menudo ya me había maravillado en aquellos posts de okgrillo. Es muy bueno verlos ahoras todos juntos.
Me parece que Límbolo acierta: coincido en una mezcla del sórdido mundo bien descripto en películas francesas de los ´50 y en algunas relacionadas con el submundo en los ´40 de Los Angeles, pero hechas más cerca en el tiempo. Me vino a la mente el horrendo e irresuelto crimen de "Black Dahlia" (Elizabeth Short) en LA, 1937, la película "Rififí" y "Chinatown" de Polansky.
Los tres personajes del último dibujo me recordaron al gran rosarino Antonio Berni en épocas inciales.
La frase "pendenciera" de cierre en tu post "marida" muy bien con el tema y el estilo.
I have no problem with this being posted again, I never caught these the first time, the work is superb.
Buenas Noches, el Editor,
We have a real 'noir' evening here in London. I have been walking the greasy-lit, rain-streaked streets thinking about these deep and lovely drawings of Oscar's.
They do make me think, particularly, of JULES DASSIN who told these kind of stories on both sides of the Atlantic.
Brian de Palma has recently made a dog's breakfast of the black dahlia mystery.
I hope as many people as possible can see the documentary about JAMES ELROY which is going around just now. It's, not only, an interesting portait of the prickly Mr. Elroy, but also contains the answer to the BLACK DAHLIA mystery.
Yo si tengo un problema, son demasiado buenos, no tienes algo malo por ahí para compensar un poco.
Bueno, sigue posteando arte, aunque sean obras maestras, lo soportaremos. Por cierto, fué un honor tu visita a mi blog.
Son zarpados señor Grillo. De lo mejor que he visto ultimamente. Sana envidia es lo que siento al ver su habilidad con las pinturitas y esas cosas.
Glad you posted them again, i haven't seen them the first time- i'm sure i would remember them!
Dark and threatening 40s' films atmosphere, marvelous.
Bueno...en realidad sí, iba a decirle que tengo un problema pero después consideré la posibilidad de que podría venir a visitarme el muchachito del asiento trasero del coche del dibujo de abajo y cambié de idea.
Extraordinarios dibujos, Oscar, todos, pero el segundo me gusta especialmente porque me hace suponer que el revólver que dispara está empuñado por mi admirado Edward G. Robinson.
Una pregunta al márgen, Oscar: ¿habrá catálogo de tu próxima exposición en Rosario?
Gracias.
Creo que si, Gustavo.Algo Al'uso Nostro. Los dibujos no van a ser gran cosa pero los testimoniales de Rep, Sábat, Tute y varios mas, valdran la pena.
Buenas Noches Limbolo:
Do you read Spanish? great !
When you have been walking the "greasy-lit, rain-streaked streets thinking about these deep and lovely drawings of Oscar's", here in Rosario we have a very HOT afternoon, well over 30 Celsius...
With your description I almost felt the steps of a modern Jack the Ripper behind my chair.
I have a little problem tryng to decipher a "dog´s breakfast", but I´ve found that is "chiefly British : a confused mess or mixture"
oh Jesus: languages !!! sorry for this inglés...
I´d love to see the documentary about JAMES ELROY "the prickly", and mainly to know "the answer to the BLACK DAHLIA mystery". But I doubt that, a hard place here for documentals.
By the way, the sax player, composer & arranger Bob Belden made a CD with the name BLACK DAHLIA (Blue Note 2000). A kind of suite -inspired in the case- very interesting with strings, jazz rhythm section and very good soloists.
I remembered Melina Mercouri with you Jules Dassin mention.
Jules Dassin directed Rififi, Night and the City, The Naked City and my all time favourite: Thieves Highway, with Richard Conte and Valentina Cortese.
Oscar ,It is great, that you put these drawings again! I didnt see them! They are simply fantastic!:O)
Gracias, Andres!
Usted sabe que me ha dejado sin palabras.
Cordialmente,
Yo.
Unamuno dijo que hay circunstancias en las que callarse es peor que mentir...Araca!
Post a Comment
<< Home